søndag den 25. januar 2009

I DAG


Dejlig weekend, selvom jeg nu er mere forvirret end nogensinde..
Aftenen bød på en medrivende forestilling i Tycho Brahe Planetarium, Sea Monsters (3D) - fik endelig udlevet en af de mange barndomsdrømme. Sikke en oplevelse, følte mig nærmest som en del af den forhistoriske tid, og at man ved et enkelt snuptag kunne tage fat eller mærke det forhistoriske væsen, der i øjets umiddelbare syn stod en armlængdes afstand fra en!

Derefter sluttede vi af på den indiske restaurant Maharaja, som vi ved et tilfælde faldt over, da vi slentrede ned ad Gammel Kongevej. Et meget autentisk og intimt sted med personlig og opmærksom betjening. Jeg fik en lækker ret m. lammekød og kikærter i let karrysauce samt stegte ris m. kikærter og naanbrød m. mandler (denne udgave af naan har jeg aldrig smagt/set før). Kan stærkt anbefale deres mango lassi. Ja, når det kommer til mango, i næsten alle afskygninger, bliver jeg blød om knæene og andre bøjelige led og bliver selvfølgelig straks nødt til at afprøve det. De har også en såkaldt mango isdessert, men da det blot er vaniljeis med mangopurre, valgte jeg endnu en mango lassi istedet.
Længe siden jeg har været på rigtig restaurantbesøg, og der er fortsat så uendelig mange steder, jeg gerne vil afprøve... Hm, det er noget helt andet end de samme tre steder, jeg skiftes imellem, når jeg er i Aalborg.


Ingen kommentarer: