onsdag den 21. januar 2009

Dejlig ny dag!


En dag med masser af energi trods fire timers nattesøvn... Måske jeg skulle nuppe en powernap for at undgå at gå kold senere. Ej, det må yoga kunne råde bod på.

Glæder mig til mandag, må jeg ærlig indrømme!
Stødte ind på min nabo, da jeg var kommet hjem fra arbejde. Han havde åbenbart hørt mig synge forleden dag, da han var på vej ned med skraldet, og jeg på samme tid øvede over gryderne. Blev helt forlegen, idet han stod og skamroste mig i bogstaveligste forstand, men blev selvfølgelig også meget glad! Han spiller selv en del, i to forskellige slags bands, og man skulle derfor tro, han virkelig havde noget at have det i. Vi aftalte, at jeg snarligt måtte høre hans musik.
Normalt nynner jeg konstant, men grundet audition (som er blevet rykket til mandag-aften), har jeg øvet ekstra meget.. Stakkels naboer, men som han sagde "(...) normalt er det en belastning, men med dig var var det virkelig en fornøjelse. (...) Kunne du tænke dig at komme med i et rockband? (...)".... haha
Hm, om han mener det sidstnævnte eller ej, vides ikke... Nu må jeg i hvert fald i gang med det gospel, og så er det jo aldrig til at sige eller vide, hvad der ellers kommer til ske, når modet atter får mig ud i nye udfordringer.


Lige et emneskift, I know... Har tænkt meget efter at have læst denne artikel. Min venindes farmor er dement og har det meste af sit liv levet isoleret, indelukket og alene... I et land, som DK, hvor codex går på at leve sit eget liv ud (koste hvad det vil), vil der altid være nogle, som kommer i klemme.
At opleve en kultur, hvor familien følger en hele livet og helst under samme tag, kan jeg ikke undgå at føle, at noget må gøres! Det gør mig trist til mode, men har endnu ikke fået overskud til at gøre noget ved det som en gang.

Ingen kommentarer: