tirsdag den 16. marts 2010

Keramik


UPS...
faldt for følgende keramikkreation - Glassø/Fridas Moster - lavet af keramikstuderende (på Kunstakademiet) Nina Bødker... Har kigget på den et stykke tid efterhånden, men fandt frem til "at eje den, måtte jeg", efter et besøg hos Pern i Aarhus, som har en tilsvarende, dog i større model. (Min minder om den i midten, dog en stor og tre små).
Sikke en betjening, Nina sørgede ikke blot for lidt vennerabat, men hun gav mig endda lov til at komme forbi Galleri BourlevART udenfor den vanlige åbningstid. Galleriet er beliggende i Aalborg, men lukker desværre i slutningen af april.


Tak, for inspirationen, min skønne kunstner P (ja, næste kunstprojektsanskaffelse må være et af dine livsbekræftende billeder).

Jeg har altid haft et soft spot for håndlavet keramik, men er først på det sidste for alvor gået i gang med at samle:

Jeg er ret tosset med Marco Friis' Romantikbægre (Aarhus eller Lønstrup)



Og hvem kan modstå denne turkise thekande (den forreste) fra Rigmor Als - Nørrebro


Ingen kommentarer: